Evaluarea este exprimata in clase de la „A“ la „G“, unde „D“ nu este niciodata utilizat.
- Aderenta pe carosabil umed
Acest simbol indica aderenta unei anvelope pe carosabil umed. Aderenta pe carosabil umed este un factor cheie atunci cand este vorba de performantele legate de siguranta ale unei anvelope. Efectele aderentei pe carosabil umed cu privire la siguranta traficului sunt enorme, deoarece anveloele cu o aderenta excelenta pe carosabil umed scurteaza semnificativ distanta de franare.
Cu cat distanta de franare este mai mica, cu atat categoria este mai buna
Gradatiile etichetei de anvelope sunt impartite in clase de la "A" la "G", unde D si G nu sunt niciodata utilizate.Economiile de carburant realizabile teroretic cu ajutorul unei anvelope sunt notate cu aceleasi clasificari ca si performantele sale privind siguranta. Insa in acest caz clasificarea este evidentiata si printr-o pictograma de culori, care corespunde pictogramei standardizate pentru eficienta energetica utilizata in intreaga UE.
Clasificarea este afisata in clase de la "A" pana la "G", unde "D" nu este utilizat niciodata. Imbunatatirea cu o clasa reprezinta o economie de aproximativ 0,1 litri de carburant la 100 km. Intre clasa „G“ si clasa „A“ este o reducere totala din consumul de carburant de aproximativ 7,5%.Clasa | Anvelope autoturisme Rezistenta la rulare (CR) in kg/t | Anvelope utilitare usoare Rezistenta la rulare (CR) in kg/t | Anvelope utilitare grele Rezistenta la rulare (CR) in kg/t |
---|---|---|---|
- A -
|
≤ 6,5 | ≤ 5,5 | ≤ 4,0 |
- B -
|
6,6 - 7,7 | 5,6 - 6,7 | 4,1 - 5,0 |
- C -
|
7,8 - 9,0 | 6,8 - 8,0 | 5,1 - 6,0 |
- D -
|
- | - | 6,1 - 7,0 |
- E -
|
9,1 - 10,5 | 8,1 - 9,2 | 6,1 - 7,0 |
- F -
|
10,6 - 12,0 | 9,3 - 10,5 | ≥ 8,1 |
- G -
|
≥ 12,1 | ≥ 10,6 | - |
Gradatiile etichetei de anvelope sunt subdivizate in clase de la "A" pana la "G", unde "D" si "G" nu sunt utilizate niciodata. Dieferenta distantei de franare de la o clasa la urmatoarea, pe carosabil umed si la o viteza initiala de 80 km/h, este intre 1 si 2 lungimi de masina (3,0 - 6,0 m), in medie aproximativ 4,5m. Intre clasa „G“ si clasa „A“ este o reducere totala de aproximativ 30% din distanta de franare.
Diferenta distantei de franare reprezinta in total spre exemplu intre clasa „A“ si clasa „F“ peste 18 metri.
Clasa | Anvelope- autoturisme Parametrii (G) | Anvelope- utilitare usoare Parametrii(G) | Anvelope- utilitare grele Parametrii (G) |
---|---|---|---|
- A -
|
≥ 1,55 | - | - |
- B -
|
1,40 - 1,54 | - | - |
- C -
|
1,25 - 1,39 | - | - |
- D -
|
- | - | - |
- E -
|
1,1 - 1,24 | - | - |
- F -
|
≤ 1,09 | - | - |
- G -
|
- | - | - |
Etichetarea cu 2 unde sonore negre corespunde cerintei directivelor UE valabila incepand cu 11/2012.
3 unde sonore negre
Trei unde sonore negre reprezinta un nivel zgomotos ridicat. Aceasta clasificare corespunde limitelor admise ale standardului UE conform directivei "2001/43/EG", care este valabil pana la 10/2012. Ein so gekennzeichneter Reifen rollt lauter ab, als es die Vorgaben der EU-Richtlinien ab November 2012 zulassen.
2 unde sonore negre
Doua unde sonore negre reprezinta un nivel sonor mediu. Aceasta clasificare corespunde limitelor admise ale standardului UE conform reglementarii "661/2009/EG", care este valabil incepand cu 11/2012.
Producatorii subliniaza faptul ca, eticheta de anvelope nu poate fi considerata un inlocuitor pentru informatiile detaliate care pot fi gasite, spre exemplu, in testele din publicatiile de specialitate.
Astfel, eticheta pentru anvelope de iarna ofera, spre exemplu, numai informatii limitate, deoarece proprietatile pe timp de iarna nu sunt afisate.
Testele de anvelope efectuate de publicatiile din domeniul automobilelor raman in continuare o sursa importanta de informare pentru consumatorii finali, deoarece acestea testeaza, pe langa cele 3 criterii prezentate pe eticheta, pana la 11 caracteristici suplimentare legate de siguranta.
Pe internet puteti gasi pe pagina www.testcauciucuri.com o platforma internationala si independenta destinata consumatorilor pentru evaluarea anvelopelor in conditii de trafic normale. Aici conducatorii auto au testat si notat anvelopele in viata cotidiana.